Nyomásellenőrző rendszer (TPMS), teljes körű megoldás

Ma már minden abroncs szereléssel foglalkozó partnerünk tudja, hogy az új autók 2014. novembere  óta  már csak nyomásellenőrző rendszerrel ellátva helyezhetők forgalomba.

Cégünk az adódó feladatokra teljes körű szakmai és technikai megoldást kínál, de először szeretnénk magáról a rendszerről és az eszközökről áttekintést nyújtani.

Mik a rendszer alkotóelemei?

érzékelők, kiolvasók, feltanítók,  szelepek, szerszámok, javítókészletek, szoftverek, háttéradatbázis, frissítések, programozó készülék, internetes kapcsolat

Most természetesen csak a direkt rendszerről beszélünk, amikor mindegyik  abroncsban külön beépített rádiófrekvenciás érzékelő van, amit műszerrel kell kiolvasni.

Az érzékelő méri a paramétereket (abroncsnyomás, hőmérséklet) és „önmagáról” is tud adatot szolgáltatni (egyéni azonosító szám, telep töltöttségi szintje) :

az adatok kiolvasását (az abroncs leszerelése nélkül) egy „kiolvasó-programozó” készülékkel  (ez tulajdonképpen egy okos, kézi, kijelzős, kézi és számítógépes adatbeviteli és kiolvasási lehetőséget biztosító  rádió adó vevő )  tudjuk elvégezni, amelyik a rádiófrekvenciásan adó érzékelő rádió jeleit veszi, dekódolja és a kijelzőn kijelzi.

Ezek a „kiolvasó-programozók” nagyon különbözőek lehetnek:

méretben , súlyban , sebességben, a kijelző méretében, a kijelzés nyelvében, az árban

de, amik  a legfontosabbak : a háttér adatbázisban, milyen gyártmányú  univerzális érzékelőket tud programozni , milyen gyakran frissítik az adatbázist (és mennyiért)

A kiolvasott adatokat számítógépre áttöltve az adatok archiválhatók, kinyomtathatók.  A gyári  érzékelők sokfélék lehetnek (többszáz fajta), autómárkától, gyártótól függően.

Az univerzális érzékelők programozhatók, 3 féle érzékelővel közel 95 % -kos lefedettséget lehet elérni. Az alligator sensit, az EZ Schrader és a HUF univerzális, programozható szenzorai ilyenek.

Mi kell feltétlenül  a műhelybe?

Minimális felállásnál is  legalább egy kiolvasó műszer és 2-3 féle univerzális érzékelő szett és szelep beszerzése indokolt.  Nehéz meglenni a „kiolvasót” „feltanítóvá” feljavító (OBD) kiegészítő nélkül. Nagyon célszerű a megfelelő nyomatékkulcsok  használata is. Persze számítógép is kell az adatok kezeléséhez, interneteléréehez, de ma már ez nem is kérdés.

A direkt nyomásellenőrzővel (érzékelővel) szerelt abroncsok kezelése nagy kihívás a műhelyeknek. Meg kell szokni a kézi készülék használatát, figyelni kell a szerelésnél, adott esetben , ha az autó nem öntanuló az OBD csatlakozóval rá kell csatlakozni a fedélzeti számítógépre és fel kell tanítani az új érzékelő azonosítóját. A Metal Carbon a teljes rendszert kezeli, minden elemére kiváló ár/érték arányú eszközt forgalmaz.  A helyszínen betanítást végzünk, a részletes  magyar nyelvű gépkönyvünk van  és a kiolvasónk is magyar nyelven kommunikál. 

A részletes termékismertetést a következő fejezetekben adjuk közre.